|
hi all: I transplant alsa-lib-1.0.22 & alsa-utils-1.0.22 for AT91SAM9G20; when i use aplay or arecord; there is no error, but also no sound;
amixer set Master 70% amixer set Capture 70% amixer set PCM 70% amixer: Unable to find simple control 'PCM',0
amixer contents : numid=2,iface=MIXER,name='Master Playback ZC Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=1,iface=MIXER,name='Master Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw------,values=2,min=0,max=127,step=0 : values=121,121 numid=4,iface=MIXER,name='Line Capture Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=5,iface=MIXER,name='Mic Boost (+20dB)' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=off numid=8,iface=MIXER,name='ADC High Pass Filter Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=on numid=6,iface=MIXER,name='Capture Mic Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=off numid=3,iface=MIXER,name='Capture Volume' ; type=INTEGER,access=rw------,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=23,23 numid=10,iface=MIXER,name='Playback De-emphasis' ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=4 ; Item #0 'None' ; Item #1 '32Khz' ; Item #2 '44.1Khz' ; Item #3 '48Khz' : values=0 numid=11,iface=MIXER,name='Input Mux' ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=2 ; Item #0 'Line In' ; Item #1 'Mic' : values=0 numid=14,iface=MIXER,name='Output Mixer HiFi Playback Swit' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=off numid=12,iface=MIXER,name='Output Mixer Line Bypass Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=on numid=13,iface=MIXER,name='Output Mixer Mic Sidetone Switc' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=off numid=7,iface=MIXER,name='Sidetone Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw------,values=1,min=0,max=3,step=0 : values=3 numid=9,iface=MIXER,name='Store DC Offset Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=off I can not find the PCM control;
cat /proc/asound/card0/oss_mixer VOLUME "Master" 0 BASS "" 0 TREBLE "" 0 SYNTH "" 0 PCM "" 0 SPEAKER "" 0 LINE "Line" 0 MIC "" 0 CD "" 0 IMIX "" 0 ALTPCM "" 0 RECLEV "" 0 IGAIN "Capture" 0 OGAIN "" 0 LINE1 "" 0 LINE2 "" 0 LINE3 "" 0 DIGITAL1 "" 0 DIGITAL2 "" 0 DIGITAL3 "" 0 PHONEIN "" 0 PHONEOUT "" 0 VIDEO "" 0 RADIO "" 0 MONITOR "" 0
so what is the problem??? Thanks!
|